Pic de la Coma de Varilles (2758 m) circular

Avui anem a Andorra sense rumb, agafem la furgoneta i ens porta a la Vall de Ransol. Sí, la furgoneta ens hi porta… o el nostre “pilot automàtic”. Mirem com està el panorama i podria estar pitjor amb el poc que ha nevat. Com que no estem en forma, decidim fer un Coma de Varilles. Aquesta vegada, no portem tracks ni res. Porto el gps per gravar la ruta, però no en tinc cap per seguir. L’Albert fa molts anys que va fer aquesta ruta i seguirem la seva intuïció.

Deixem la furgo bastant endavant perquè hi ha molts cotxes aparcats… Veiem que hi ha un pont per travessar el riu i el creuem, ja que hem d’anar bosc amunt. El bosc es va espessint i la neu està dura perquè no hi toca gens el sol. De seguida, ens posem ganivetes i seguim per una pendent força vertical… em costa una mica, ja que no m’agrada la idea de patinar i caure al riu. El bosc continua espès una bona estona i no les tinc totes. Crec que hauríem d’haver sortit més endavant, però bé… seguim amunt. Passem per petites canals amples en forma de tub que es veuen molt xules per baixar, després veiem al mapa que són torrents de rius.

Si tornem per aquí, tindrem una bona baixada!

Quan superem el bosc veiem el Coma de Varilles a l’esquerra, però no hi podem accedir perquè tenim una paret a sota els nostres peus. Llàstima! Seguim amunt i veiem que hi ha un helicòpter verd que va pujant i baixant, no entenem què està fent. Quan arribem a dalt, ens sorprèn una competició mundial de freeride junior i hi ha una carpa muntada a dalt del cim, esquiadors esperant el seu torn i l’helicòpter verd que va filmant l’esquiador que baixa. Ens quedem una estona mirant-los, quina passada! Fan el que volen: salten, voltaretes enmig de les roques,… Baixen fins a la vall d’Incles, on hi ha una altra carpa indicant l’arribada.

Coma de Varillas al fons. No hi podem accedir directament, hi ha una paret (no es veu la foto).
El punt de sortida dels competidors freeride.

Al cap d’una estona decidim continuar la nostra excursió, fem la carena fins arribar al Coma de Varilles per dalt i baixar per la normal. Tenim vistes molt boniques de la vall d’Incles i de la vall de Ransol amb els respectius cims. El cel es va tapant, ve mal temps. Arribem al cim, fem fotos i baixem cap a la furgo… ens pensàvem que la neu s’hauria estovat una mica, però no ha fet suficient calor i ens costa trencar la crosta… sobretot al bosc.

Tram més aeri de la sortida.
Vistes de la Cabana Sorda des del tram aeri.
Foto de cim amb les últimes llums del dia.

És una circular molt bonica i amb moltes possibilitats de baixada. És un bon lloc per anar-hi quan hi ha paquetón! La volta són uns 8 km i uns 900 m de desnivell positiu.

Track de la sortida.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *