Torrent de Pareis

Una de les moltes excursions que ens recomana fer en Pep és el Torrent de Pareis. Aquest torrent és considerat com l’excursió més bonica de l’illa per la majoria de muntanyencs mallorquins, gràcies a les seves formacions geològiques i biològiques. L’any 2003 va ser declarat com a Monument Natural… Doncs, hi hem d’anar. No?
Per evitar el sol al màxim, matinem i agafem un bus fins a Sóller. Aquí ens ve a buscar un taxi (amic d’en Pep) que ens porta fins al restaurant d’Escorca (punt d’inici de la sortida), a falta de busos matiners, i a les 8 del matí ja hi som. Esmorzem una mica mentre fem foragitar la mandra que duem per manta al damunt de les espatlles.
Comencem a endinsar-nos pel camí, just al costat del cartell informatiu del torrent i travessem una barrera tot seguint pel camí sense perdre de vista les fites. Però, al cap d’una bona estona, veiem que no són les fites que havíem de seguir i fem una aproximació molt més llarga i dificultosa fins a trobar el torrent. Quina calor, mare meva!

Inici de l'aproximació.

És una excursió d’uns 3 km de longitud que passa per entremig de parets verticals d’uns 200 m d’alçada. Malgrat la poca distància, es tarda unes 4 hores per arribar a la cala Sa Calobra perquè té trams difícils… ja que, sense aigua, els ressalts són alts i s’han de superar amb molt de compte a no patinar sobre la roca calcària  llimada per l’aigua i pel pas de molta gent. És recomanable portar molta aigua i quelcom de menjar, sobretot a l’estiu… matinar molt perquè el sol pica de valent! Si es vol, es pot portar un cordino d’uns 10 m per superar els ressalts.

Les pedres del llit del torrent són immenses!

Quines ganes que tenim d’arribar a la cala Sa Calobra per fer-nos una bona remullada… és evident que no veurem la cala maca, solitària i tranquil·la que es veuen als fulletons d’informació o per internet. Però, la capbussada serà igualment fantàstica! 😀

Cala Sa Calobra ben atapeïda.

Després de remullar-nos i d’haver-nos tret l’escalfor del sol, comencem a mirar al nostre voltant i em pregunto “D’on surt tota aquesta gent?”. El vaixell de Sóller no pot arribar, de cap manera, fins a aquesta caleta… Preguntem a una noia per on ha vingut i ella, amb cara de sorpresa, ens demana el mateix. Li diem que hem vingut caminant per tot el torrent fins a la cala. Amb uns ulls com unes taronges ens diu que a dins de la roca, hi ha un túnel que comunica amb el poblet de Calobra i allà s’hi pot arribar en cotxe, en bus i en vaixell. “Aaaah!” fem l’Esther i jo. Li donem les gràcies i, amb pas energètic, ens dirigim al túnel que travessa aquestes roques verticals fins al poblet de Calobra. Dinem i fem panxing a la platja fins que arriba el ferry que ens portarà fins al Port de Sóller.

Vistes des d'un mirador del túnel.

Durant el viatge de tornada amb el ferry tenim una sorpresa: veiem dofins! Des del Port de Sóller agafem un bus i parem a Sóller, on fem una visita al poblet… MOLT RECOMANABLE! Fins i tot, per anar-hi un dia a sopar… hi ha molt bon ambientillo. L’estació antiga dels trens és molt bonica!

Informació del Torrent de Pareis: Torrent de Pareis.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *