Cap de Montarenyo (2593 m)

Finalment arribem a l’Alt Pallars, en concret a la vall de Cardós. Sortim aviadet des de Boldís Sobirà, on hi hem passat la nit. Caminem amb els esquís a l’esquena pel GR-11 que surt des del poble mateix i arribem fins al pont, on ja ens podem calçar els esquís. Avui som 4: el Joan, l’Albert, la Quera (gosseta) i jo… una colla ben avinguda! Seguim el GR fins a la corba, on deixem el GR a la nostra dreta i seguim cap a l’esquerra, en direcció nord-est. Ens enfilem muntanya amunt, no hi ha pèrdua, només cal seguir el barranc creat pel riu d’Estanilles. La neu està força dura a l’ombra, però es pot anar fent amb compte i una mica de tècnica. A l’altra banda del riu, en la mateixa alçada de les Bordes de Folguero, el Joan patina i el genoll li queda mal posat, s’espanta i diu que s’ha fet mal. Decideix recular i seguim l’Albert i jo. Poc a poc i bona lletra, anem guanyant desnivell i les vistes de Llessuí i del Montsent de Pallars cada cop són més espectaculars.

Vistes de Llessuí, el Montsent de Pallars i Coll de Jou des de l'alçada de les Bordes de Folguero.

Quan arribem a les cabanes de Conques, enterrades per la neu, seguim en direcció nord-est, ja que per l’altra direcció (nord) els pendents són força prounciats i no ens volem emportar cap sorpresa. Arribem al llac d’Estenalles i, està a sota del Pic del Racó Roi, el voregem per l’esquerra fins arribar al circ “la Cometa” on ens sorprèn una allau que està a terra, devia ser força gran i el soroll devia ser “tremendo”!

Superem aquest circ per l’esquerra del Pic del Racó o per la dreta de la Cometa, segons com es miri. Aquí sí que ens hem de posar ganivetes perquè la neu és dura i té força pendent. Un cop superat aquest circ, només ens queden 200 m de desnivell molt suaus fins al cim Cap de Montarenyo, amb unes vistes espectaculars de la Vall Ferrera, de Tavascan i de la Vall d’Aran.

Vistes espectaculars de la Vall d'Aran i de Tavascan.
Els dos éssers unics en tota la vall.

Aquí ens costa identificar les muntanyes, hem d’explorar més les zones del Pallars, de la Vall Ferrera i de la Vall d’Aran. Traiem pells i baixem pels Plans de Boldís, anem fins al fons de tot per evitar la gran cornisa que hi ha al circ de la Cometa. La neu està al seu punt i el descens és guapíssim!

I seguim baixant fins al pont on ens hem calçat els esquís, és una baixada espectacular i molt disfrutona! La descoberta ens ha agradat molt i és per repetir-la, tot i que hi ha dos punts claus amb risc elevat d’allaus. És una sortida d’unes 5 hores, anant tranquil·lament, amb uns 1100 m de desnivell positiu. Les orientacions són importants. Track i mapa de ruta:
Powered by Wikiloc

1 comentari a “Cap de Montarenyo (2593 m)”

1. Genial! Vam fer aquesta sortida fa un parell d'estius i vam pensar que seria fantàstic poder-hi tornar amb esquís. Les vistes són excel·lents, i el millor de tot, muntanya i natura en estat pur, i silenci.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *